Çalışma / Hizmet Belgesi Tanzimi Hakkında Büyükelçilik Duyurusu
Kıymetli Vatandaşlarımız,
İsrail’de çalıştıkları sigortalılık sürelerini ülkemizdeki emeklilik işlemlerinde Yurtdışı Borçlanma İşlemleri kapsamında saydırmak isteyen vatandaşlarımızın izlemeleri gereken usul hakkında hatırlatmada bulunulmasında fayda görülmektedir.
Büyükelçiliğimizden çalışma / hizmet belgesi almak isteyen vatandaşlarımızın:
-Taleplerine ilişkin ıslak imzalı bir dilekçeyi T.C. Kimlik Kartı/Nüfus Cüzdanı’nın örneğiyle birlikte fiziki posta yoluyla VEYA bizzat sunmaları (E-POSTA BAŞVURULARI KABUL EDİLMEMEKTEDİR),
-Türkiye’de ikamet etmeleri halinde, ikamet ettikleri bölgedeki Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri / Sosyal Güvenlik Merkezlerine müracaat ederek, pasaportlarının işlem gören her sayfasının / iş akdinin okunaklı fotokopisini “ASLI GİBİDİR” şeklinde onaylatmaları,
-İsrail’de ikamet etmeleri halinde, yurtdışında çalıştıkları dönemde kullandıkları pasaportun/pasaportların aslını (işlem gören sayfalarının Büyükelçiliğimizde fotokopisi alınarak aslı gibidir yapılması için) başvuru sırasında Büyükelçiliğimize ibraz etmeleri,
-İsrail’de çalıştıkları yıllara ait Türkiye’ye giriş-çıkış kayıtlarını en yakın Emniyet Genel Müdürlüğü biriminden veya E-Devlet üzerinden temin ederek başvurularına iliştirmeleri,
-İsrail’de çalıştıkları süredeÇalışma Vizesi/İzni,işverenlerince düzenlenmiş bonservis, İsrail kurumlarınca düzenlenmiş sigorta veya çalışma belgesi, çalıştıkları firmadan alınabilecek antetli kâğıda basılı, çalışma-ayrılma tarihlerini gösteren ve firma yetkilisinin imza ve kaşesini içeren yazı, varsa maaş bordrosu ve İsrail’deki sigortalı çalışma sürelerini kanıtlayacak diğer belgelerin (mümkünse onaylı) örneklerini başvurularına eklemeleri gerekmektedir.
Vatandaşlarımızın, İsrail’de çalıştıkları sürelere ilişkin olaraksunabilecekleri pasaportlarında kayıtlı vizelerin, damgaların ve İsrail’e giriş kartı vb. belgelerin okunaklı olmaları, yurtdışı borçlanma sürelerinin doğru hesaplanması bakımından azami önem taşımaktadır.
Yukarıda kayıtlı belgeler Büyükelçiliğimize (202 Hayarkon, 6340507, Tel Aviv-Yafo, İsrail)fiziki posta yoluyla veya şahsen gelerek iletilebilir. Başvurunun akabinde, Büyükelçiliğimizce yapılacak değerlendirme neticesinde evrakı onaylanan başvuru sahiplerinden, detayları fiziki posta yoluyla bildirilecek Büyükelçilik banka hesabına 50 (Elli) USD işlem ücretini bankadan havale/SWIFT yoluyla iletmeleri talep edilecektir (Havale/Swift masrafı gönderici tarafından karşılanacak şekilde “OUR” veya “Our Guarantee” ibaresi seçilmelidir. PTT veya Western Union ile gönderilen ödemeler Büyükelçiliğimize ulaşmamaktadır).
İşlem ücretinin Büyükelçiliğimizin banka hesabına iletilmesinin akabinde çalışma/hizmet belgesi Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesi’nce tanzim edilerek başvuru sahibine fiziki posta yoluyla iletilecek olup, belgenin varış süresi postadaki yoğunluğa göre değişebilmekte ve en az 2-3 hafta sürmektedir.
Süreci hızlandırmak için başvuru sahiplerinin dilekçelerine kendi elektronik posta (e-posta) adreslerini veya bir yakınlarının e-posta adreslerini yazmaları önem taşımaktadır.
Çalışma İzni/Vizesiyle çalışılan dönemler için Çalışma/Hizmet Belgesi düzenlenebilmekte olup, Çalışma İzni/Vizesi olmayan süre için belge düzenlenememektedir. Başvuru süreci ve başvuruların bulunduğu aşamaya ilişkin olabilecek sorular Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesi’nin e-posta adresine (consulate.telaviv@mfa.gov.tr) yöneltilebilir. Saygıyla duyurulur.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 16:00
Konsolosluk Şubemiz Başvuru Kabul Saatleri: 09:00-12:00
Tatil Günleri 2024
5.04.2023 | 13.04.2023 | Hamursuz Bayramı |
21.04.2023 | 21.04.2023 | Ramazan Bayramı |
26.04.2023 | 26.04.2023 | Bağımsızlık Günü |
25.05.2023 | 27.05.2023 | Şavuot Bayramı |
29.06.2023 | 29.06.2023 | Kurban Bayramı (Birinci Gün) |
20.05.2024 | Küçük Paskalya |
+ 90 312 292 29 29